OKKART Maranello Racing - DOUBLE PRO TEAM OKKART A MOTORY KVS

Dvojité vítězství pro TEAM OKKART a motory připravované společností KVS, tak se by se dal charakterizovat uplynulý podnik Mistrovství ČR, který se konal během prvního prázdninového víkendu na okruhu v jihočeském Písku. 

 

Kategorii KF již tradičně opanoval Ondřej Kočka(Maranello RS12/BMB-KVS), když vyhrál jak mokrý měřený trénink, tak obě suché bodované jízdy. Jeho počínání bylo během soboty a neděle zcela suverénní a s lehkými problémy se potýkal pouze v pátek, když se věnoval zejména pneumatikám, aby zjistil, v čem byl problém při závodě v Sosnové. Nakonec se ukázalo, že sada pneumatik Vega, kterou dostal na závody v Sosnové, byla o více jak půl sekundy na kolo pomalejší , a proto jeho dominance při sosnovských jízdách nebyla natolik přesvědčivá jako při tamějších tréninkách nebo warm-upu. V Písku již ale závodní sada pneumatik byla srovnatelná s ostatními, a proto neměl sebemenší problém vyhrát obě bodované jízdy se slušným náskokem. Ani v měřeném tréninku si nepočínal špatně, když se těsně před startem rozpršelo a všichni jezdci se rozhodli použít mokré pneumatiky. I na vlhkém povrchu podvozek Maranello RS12 fungoval v rukách Ondřeje Kočky znamenitě a druhému v pořadí odjel o více jak 6 desetin na kolo. Ondřej Kočka tedy letos vyhrál zatím všechny měřené tréninky a v bodovaných jízdách má pouze jedno zaváhání, když mu ve Vysokém Mýtě praskla ojnice. V průběžném pořadí mu patří pochopitelně první místo s náskokem 53 bodů. 

V kategorii KFJ se po přestávce objevil Václav Šafář, který startoval poprvé pod záštitou TEAMu OKKART a s motorem BMB připravovaným společností KVS. Během prvních dvou závodů se trápil a maximem bylo v obou závodech jedno druhé místo. Ve Vysokém Mýtě první jízdu dokonce pro technické důvody nedokončil. Sosnovský závod se mu kryl se závodem italské série EasyKart, kde vede průběžné pořadí třídy 100, a tak dal pochopitelně po dvou nevydařených závodech na domácí půdě přednost

italskému klání. V Písku chtěl ale i domácím divákům ukázat své kvality, a tak využil služeb TEAMu OKKART a společnosti KVS. Václav Šafář dominoval pátečním i sobotním tréninkům a zvítězil i na vlhkém povrchu na mokrých pneumatikách v měřeném tréninku. Během nedělní první bodované jízdy polovinu závodu bez problému vedl, ale v té druhé musel odrážet útoky svých pronásledovatelů. To se mu ale nakonec podařilo a cílovou pásku protnul jako první. Ve druhé bodované jízdě již nedal nikomu šanci a zvítězil s pohodlným náskokem a způsobem start-cíl. V průběžném pořadí se vyhoupl z osmého místa na čtvrté a oživil tak naděje na zisk mistrovského titulu. Bude to sice velmi složité, ale trio Šafář/OKKART/KVS pro to udělá maximum. Vše je ještě teoreticky otevřené a nic není ztraceno.

Sobotní vytrvalostní závod byl vysokou hrou v oblasti strategií a přezouvání pneumatik, protože na trati panovaly podobné podmínky jako během měřených tréninků, a tak se během tříhodinového závodu objevilo nad okruhem hned několik mraků, ze kterých na zem postupně spadaly kapky deště. Tým ABP Racing(Pavel Müller, Andrew Schmid/Maranello RS10) jel celý závod na jedné sadě mokrých pneumatik, zatímco tým WASABI Racing(Aleš Burger, Ondřej Kozub/Maranello RS10) startoval na mokrých pneumatikách, při oschnutí dráhy přezul na slicky a při opětovném dešti se vrátil na mokré obutí. I přesto, že oba týmy jely znatelně zcela odlišnou „pneumatikovou“ strategii, po dvou hodinách závodu figuroval tým ABP Racing na prvním místě před druhým týmem v pořadí, kterým nebyl nikdo jiný, než tým WASABI Racing. V této fázi závodu se zdálo, že volba pneumatik není natolik klíčová. To se ovšem změnilo hned vzápětí, když se WASABI Racing vyhoupl na první místo a tým ABP Racing se již na značně opotřebovaných mokrých pneumatikách propadl na místo čtvrté. Bohužel, necelých dvacet minut před koncem závodu upadlo kolo z motokáry týmu Wasabi Racing a než se motokára dostala k mechanikům, tým se propadl na čtvrté místo. Cílovou pásku tedy premiérově na stupních vítězů protnul tým ABP Racing na třetím místě následovaným týmem WASABI Racing. Pro tuto posádku to letos bylo naopak premiérově bez pódia, nicméně v průběžném pořadí stále vedou a o vítězi rozhodne až poslední závod v Sosnové. I do toho dá TEAM OKKART s jezdci WASABI vše a věříme ve vítězství v Národním poháru třídy Honda Endurance pro rok 2013.

 

Komentáře

Komentáře nejsou pod tímto článkem povoleny.